Min hästvecka i ord.

Otursflickan och hennes häst. Asså jag kan inte fatta vart det kommer ifrån? All otur. Först säger massören att han har väldigt ont i sin manke och rygg så det kan åtgärdas med massage varje dag, så nu håller jag på med massa massage. Började äntligen rida honom efter sommarbetet och vilan. Woho, tänkte jag. Så får han två sår i början av denna veckan, de såg ganska hemska ut. Men dagen efter hade svullnaden gått ner men det är salvor hit och salvor dit. Nu ser det riktigt bra ut!
 
Mitt upp i denna veva så tappar han såklart en sko, vilket stoppade ridningen. På sitt sätt var det bra, för han behöver verkas men... Har under hela denna veckan försökt att få tag på hovslagaren, utan att lyckas. Fram till idag, då min mor lyckades men då kunde han inte komma förrän på måndag. Lyckat, eftersom jag som åker utomlands imorgon. Som tur var Camilla hemma på måndag så det var inga problem. Rebecca ska rida honom så gott som hela veckan när jag är iväg, skönt! Kanske kommer hem till en smal häst(?!) Haha omöjligt. 
 
Något positivt i allt det negativa är att vi har hittat en sadel som passar för tillfället. Det är helt freaking underbart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0