Min dröm..

Jag har en stor dröm om att flytta till Barcelona. Det är nog världens vackraste stad. Jag var där i November 2010 och kollade på fotboll, jag blev kär i staden direkt. Jag har tyvärr inga egna bilder på min skoldator så ni får nöja er med google bilder. Förhoppningsvis ska vi komma dit i år. Jag har hört folk som flyttat dit från Sverige, de säger att det är de bästa de någonsin gjort. Det finns så mycket att se, vi såg långt i från allt när vi var där. Men vi bodde på den kända gatan La Rambla. På den gatan finns alla möjliga klädaffärer.
Vi hade H&M mitt i mot hotellet. Hotellet vi bodde på finns på bilden längst till vänster. 
Eftersom jag är så inne i Spanskfotboll passar den här standen mig så himla bra. Spanien i stor helhet är ett fotbollsland. Jag går ju media så när vi läste om tidningar i olika länder så valde jag Spanien. De har några få dagstidningar, men det folk köper i Spanien är sport-tidningar. Vi har även några duktiga ryttare från landet.
Det är stor del av sporten som drar mig till Barcelona. Det mäktigaste jag har vart med om är nog att sitta inne på CAMP NOU och se världens bästa lag spela.
Och man får ju inte glömma kusten & stranden. En helt underbar caramellfärgad sand med klarblått vatten och massa palmer. Vi satt och åt på en restaurang i Barcelona som låg precis vid vattnet, så himla mysigt. Dessutom var det nog den godaste maten jag ätit, ravioli med karameliserad lök sjukt gott.


Så finns det ju så himla mycket som vi missade. Ett exempel var ju den över hundra åriga kyrkan La Sagrada Família. Den började byggas år 1884 och tros vara klar 2026. Den är så enormt ful så den blir vacker på något vis. Kyrkan är hela 170 meter hög, så detta är något jag ska ta mig till nästa gång jag åker ner till Barcelona.
Just det, höll på att glömma Columbus monumentet som ligger i slutet av La rambla och i början på stranden. Den är också något så fruktansvärt hög. Så om man tappade bort sig så visste man att man kom rätt om man gick tillbaka till Columbus monumentet.
Det finns så mycket mer att göra där nere. Jag vill bara åka dit NUU typ.
Kärlek /E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0